söndagen den 4:e mars 2012

Värmebölja

Februari slutade med en riktig värmebölja. Det tackar jag för... och önskar mer av den varan.

Fast allt slask vill jag inte ha. Speciellt inte det slasket som är efter E4. Jädrar vad mycket spolarvätska det går åt. Många liter. Och så skitig bilen blir.

Och det går inte alls att hålla sig från just E4. Varje vecka blir det en längre färd. Det har att göra med våra jobb (som stödpersoner inom RPK)... och så trivs jag ju i Sundsvall. Så det gör inte jätteont att åka dit. Det är bara vägen som är trist, smutsig och lång.

Nu är E4 söder om Härnösand som en ko-stig den också. Full av hål. Överallt. Tidigare var det ytterst dålig väghållning över Skule. Men det ska väl vara över snart... med snö och elände. Hålen i vägen ska väl också lagas, antar jag. Någon gång.

Solen skiner in så vackert efter hela huslängan. Ingen massa snö, som på bilden. Nu smälter det ordentligt på södersidan. Värmer, och en aning om skönare liv kan anas. Men än har vi en hel del snö kvar att skotta. Misstänker jag. Det brukar ju bli flera bakslag innan våren tagit över makten.

Just nu önskar jag mest att all blåis ska vara borta. De flesta vägarna har mer blank och halkig is än vad en hockeybana har. Än slank bilen hit... och än slank bilen dit. Men ner i diket ska vi inte!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails